A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустська гімназія №4 Хустської міської ради Закарпатської області

Положення про дистанційне навчання

Дата: 20.03.2022 21:57
Кількість переглядів: 86

Затверджую
Директор Хустської загальноосвітньої
школи І-ІІ ступенів
______________ Соколович М.П.
наказ від 27.01.2022 року №12

 

Положення

про дистанційне навчання в Хустській загальноосвітній школі

І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Хуст-2022рік

I. Загальні положення

1. Це Положення визначає механізм використання технологій дистанційного навчання під час карантину та інших надзвичайних ситуацій у  Хустській ЗОШ І-ІІ ступенів Хустської міської ради закарпатської області.

2. У своїй роботі з впровадження дистанційного навчання заклад освіти керується чинними законами та документами:

  • Конституцією України;
  • Законом України «Про загальну середню освіту»;
  • Законом України «Про освіту»;
  • Цивільним кодексом України
  • Положенням  про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (Наказ МОН від 8 вересня 2020 року №1115)

3. У цьому положенні терміни вживаються у таких значеннях:

  • асинхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо;
  • електронні освітні ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів) - засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і можуть застосовуватися в освітньому процесі при вивченні окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів);
  • електронне освітнє середовище - сукупність умов навчання, виховання та розвитку учнів, що забезпечуються за допомогою сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;
  • дистанційне навчання - організація освітнього процесу шляхом використання технологій дистанційного навчання в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх як правило опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;
  • інформаційно-телекомунікаційна система дистанційного навчання (електронна освітня платформа) - програмно-технічний комплекс, що об’єднує систему електронних освітніх ресурсів, програмне забезпечення для створення, накопичення та доступу до таких ресурсів, а також для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання (у тому числі ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням);
  • інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології дистанційного навчання - технології створення, накопичення, зберігання та доступу до електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також забезпечення організації та супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет;
  • синхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;
  • система управління дистанційним навчанням - програмне забезпечення, призначене для організації освітнього процесу, ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням через мережу Інтернет (у тому числі електронного розкладу занять, електронних класних журналів/щоденників);
  • суб’єкти дистанційного навчання - учні, педагогічні працівники, батьки або інші законні представники неповнолітніх учнів (далі - батьки), асистенти дітей, які беруть участь в освітньому процесі за дистанційною формою здобуття освіти або з використанням технологій дистанційного навчання;
  • технології дистанційного навчання - комплекс освітніх технологій (технології розвивального, проєктного, змішаного, диференційованого, програмованого, модульного навчання тощо), а також інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, що дають можливість реалізувати процес дистанційного навчання в закладах освіти.

II. Реалізація  дистанційного навчання

  1. Дистанційне навчання організовується для здобувачів освіти, які перебувають вдома через запровадження карантину та інших надзвичайних ситуацій.
  2. Дистанційне навчання здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти та має забезпечувати виконання суб’єктами дистанційного навчання державних стандартів освіти.
  3. У разі потреби дистанційне навчання може організовуватися за індивідуальним навчальним планом.
  4. Дистанційна форма навчання у закладі освіти запроваджується відповідно до рішення педагогічної ради.
  5. Рішення щодо використання технологій дистанційного навчання у освітньому процесі закладу приймається педагогічною радою.
  6. Веб-ресурси, що використовуються в закладі для забезпечення освітнього процесу за дистанційною формою навчання мають бути апробовані педагогами закладу у своїй роботі.

IIІ. Особливості організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання

  1. У закладі освіти використання технологій дистанційного навчання зорієнтоване на здобувачів освіти, що перебувають на карантині або не можуть відвідувати навчальний заклад у надзвичайних ситуаціях і не мають медичних протипоказань до занять із комп'ютерною технікою. Наявність таких протипоказань встановлюється на підставі медичного висновку чи іншого документа, виданого закладом охорони здоров’я та добровільно поданого батьками до закладу освіти.
  2. В обов’язковому порядку  дотримуються  санітарні правила та  норми  щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання домашніх завдань.
  3. Перелік предметів чи тем навчальних програм, видів навчальних занять, які здійснюються за технологіями дистанційного навчання, визначаються педагогічною радою закладу.
  4. Створюються  умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами.
  5. Використовуються  доступні засоби комунікації для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин.
  6. На веб -сайті закладу оприлюднюється  інформація про організацію дистанційної форми здобуття освіти.
  7. Дотримуються  вимоги щодо захисту персональних даних учасників освітнього процесу в електронному освітньому середовищі.

Алгоритм організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.

1. Адміністрація закладу:

  • Вивчає нормативно-правову базу з організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин.
  • Проводить моніторинг дистанційних платформ і цифрових сервісів та затверджує ті, які найбільше підходитимуть учням і педагогам для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин з урахуванням особливостей освітнього процесу закладу освіти.
  • Проводить моніторинг забезпеченості та наявності умов для дистанційного навчання в учнів закладу освіти.
  • Проводить роботу щодо внесення змін у календарно-тематичне планування учителів з метою інтеграції та ущільнення навчального матеріалу із затвердженням цих змін.
  • Затверджує оновлені розклади уроків і навчальних занять, груп продовженого дня, корекційно-розвиткових занять тощо.
  • Організовує навчання педагогічного колективу.
  • Забезпечує функціонування й оновлення сайту закладу освіти у закладці «Дистанційне навчання».
  • Розробляє та доводить до відома працівників порядок обліку робочого часу та ведення необхідної документації.
  • Затверджує режим роботи педагогічних працівників в умовах дистанційного навчання.
  • Сприяє поширенню досвіду роботи педагогів на сайті закладу освіти та інших освітніх інформаційних ресурсах.
  • Проводить онлайн-наради, семінари, вебінари, консультації, відеоконференції з педагогічними працівниками.
  • Розробляє заходи щодо забезпечення різних форм зв’язку з батьками, організовує роботу консультаційних онлайн пунктів.

 2. Педагогічні працівники закладу:

  • Вивчають стан забезпеченості і можливостей учнів щодо дистанційного навчання.
  • Уносять зміни до календарно-тематичного планування та ущільнення навчального матеріалу.
  • Здійснюють самоосвітню роботу з вивчення технологій дистанційного навчання.
  • Виконують освітню програму для досягнення учнями передбачених результатів навчання, тобто надають інформацію щодо обсягу та змісту навчального матеріалу, завдань на його закріплення, перевіряють й оцінюють їх та надають відгуки на виконані завдання, використовуючи відповідну електронну освітню платформу, комунікаційні онлайн сервіси та інструменти; співпрацюють з усіма учасниками освітнього процесу.
  • Учителі закладу освіти в години, відповідно до розкладу, знаходяться в онлайн режимі. У цей час учні, які потребують консультацій, можуть цими послугами скористатися, зв’язавшись із педагогом через онлайн ресурси. Учителі-предметники можуть попрацювати індивідуально з тими дітьми, які цього потребують.
  • Після закінчення карантинних обмежень проводять моніторинг засвоєння навчального матеріалу, організовують за потреби коригувальне навчання.

 3. Здобувачі освіти закладу:

  • Здійснюють регулярну та змістовну взаємодію з педагогічними працівниками в синхронному або асинхронному режимі відповідно до розкладу занять з метою виконання освітньої програми для досягнення передбачених навчальними програмами результатів навчання; опрацьовують зміст навчального матеріалу, завдання на його закріплення, виконують творчу, навчально – дослідницьку роботу, беруть участь у підсумкових роботах, тестуваннях тощо, використовуючи електронну освітню платформу, доступні комунікаційні онлайн сервіси та інструменти.
  • Опрацьовують відгуки на виконані завдання, рекомендації, надані вчителями.
  • Дотримуються принципів академічної доброчесності.

4. Батьки :

  • сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів (інтегрованих курсів) і досягненню передбачених ними результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії;
  • дбають про фізичне та психічне здоров’я дітей;
  • формують у дітей навички здорового способу життя, а також сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності в освітньому процесі.

У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки не виконують свої обов’язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей (відповідно до п.13 розділу 1 Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 08.09.2020 р. №1115).

ІV. Забезпечення дистанційного навчання

  1. Навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання включає:
  • рекомендації щодо організації дистанційного навчання в закладах освіти;
  • змістовне, дидактичне та методичне наповнення електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів).
  1. Регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі.
  2. Керівник закладу освіти забезпечує організацію освітнього процесу під час дистанційного навчання та здійснення контролю за виконанням освітніх програм.
  3. Педагогічні працівники закладу повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо володіння технологіями дистанційного навчання.

 

V. Оцінювання результатів при  дистанційній  формі навчання

1. Учні, які здобувають освіту за дистанційною формою, обов’язково проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

2. Оцінювання може відбуватися очно або дистанційно (з дотриманням академічної доброчесності).

3. Результати досягнень фіксуються у класних журналах.

4. У класному журналі зазначається  режим проведення конкретного навчального заняття. Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх занять датується відповідно до календарно- тематичного планування.

VІ. Керування системою дистанційного навчання

1. Загальне керування системою дистанційного навчання (ДН) здійснює директор, забезпечуючи проведення заходів для здійснення дистанційного навчання за обраними напрямами (спеціальностями) за всіма видами освітньої діяльності; фінансову підтримку дистанційного навчання; контроль якості та мотивацію учасників впровадженням дистанційного навчання в закладі освіти.

2. Оперативне керування ДН здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, до функціональних обов’язків якого входить впровадження та розвиток ДН; забезпечення методичної, системотехнічної та матеріально-технічної підтримки дистанційного навчання.

 3. Безпосереднє керування ДН здійснює адміністратор сайту, до функціональних обов’язків якого входить впровадження та розвиток дистанційного навчання. Загальний алгоритм дій щодо організації освітнього п

 

 

 

 

Схвалено на засіданні педагогічної ради

Хустської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

Протокол №1 від 12.01.2022 року


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора