A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустська гімназія №4 Хустської міської ради Закарпатської області

Освітня програма І ступеня Хустської ЗОШ І-ІІ ступенів

Дата: 31.03.2021 21:24
Кількість переглядів: 198

Титульна сторінка освітньої програми

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Хустської 

ЗОШ І-ІІ ступенів

_________ Соколович М.П. 

  «  » ___________2020 року











 

Освітня програма І ступеня

Хустської ЗОШ І-ІІ ступенів






 

Схвалено   на засіданні 

педагогічної ради

Хустської ЗОШ І-ІІ ступенів   

12.06.2020  року















 

Загальні положення освітньої програми І ступеня Хустської ЗОШ І-ІІ ступенів

 

Освітня програма І ступеня Хустської ЗОШ І-ІІ ступенів  (початкова освіта) розроблена відповідно до  Закону України «Про освіту» ,  постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» ( для 4 класу) ,  Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018, на основі таких освітніх програм:

  • Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко, 1-2 клас, затвердженої наказом МОН України №1272 08.10.2019 року;

  • Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я.  Савченко, 3-4 клас, затвердженої наказом МОН України №1273 08.10.2019 року;

  • Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженої наказом МОН України № 407  20.04.2018 року;

Освітня програма визначає: 

загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які подані в рамках навчального плану;

очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм;

рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою. 

 

Загальний обсяг навчального навантаження.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4-х класів складає 3500 годин/навчальний рік:

  • для 1-х класів – 805 годин/навчальний рік;

  • для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік;

  • для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік;

  • для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік.

 Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у Робочому навчальному  плані. Робочий навчальний план складається відповідно до Типової освітньої програми ( Навчальний план для початкової школи з навчанням мовою корінного народу, національної меншини (таблиця 3)) для 4 класу та відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018  (Базовий навчальний план початкової освіти  для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини (додаток 2)) для  1-3 класів, з конкретизацією варіативної складової, враховуючи індивідуальні освітні потреби учнів.  Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

 

У початковій школі   буде здійснюватися поділ класів на групи при вивченні предметів інформатика, українська мова, угорська мова та англійська мова відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

 

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. 

Для недопущення перевантаження учнів враховуються  їх навчання в закладах освіти іншого типу (художніх, музичних, спортивних школах тощо). За рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів дозволяється враховувати результати їх навчання з відповідних предметів (музика, фізична культура та ін.) у позашкільних закладах.

 

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту". 

Навчальний план зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. 

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей  як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації. 

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Форми організації освітнього процесу.

Основними формами організації освітнього процесу в початковій школі  є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час. 

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів. 

 

Система внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

 

  • Кадрове забезпечення освітньої діяльності:

Забезпеченість освітньої діяльності школи І ступеня  здійснюється  за рахунок стабільності кадрового складу, наявність фахової підготовки у педагогічних працівників. 

У школі працюють 4 вчителі початкових класів  та 2 вихователі групи продовженого дня.

Характеристика складу педагогічних працівників за педагогічним стажем

 

Стаж роботи 

Кількість педагогічних працівників

%

До 3 років

1

16,7

3 – 10 років

1

16,7

10 - 20 років

3

50

Понад 20 років

1

16,7

Всього

6

100

 

Характеристика якісного складу педагогічних працівників

 

спеціаліст

ІІ категорія

І категорія

Вища

Вчитель-методист

Старший вчитель

1

2

2

1

-

 

 

  • Навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

В освітній діяльності використовуються навчальні програми для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджені наказами  МОН від 29.05.2015 № 584, від 08.10.2019 №1272, від 08.10.2019 №1273), підручники та навчально- методичні посибники, рекомендовані МОН України.

 

  • Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності.

В освітньої діяльності використовуються засоби навчання та обладнання загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи затверджених наказом МОН України.

 

  • Якість проведення навчальних занять.

Якість проведення навчальних занять контролюється заступником директора з НВР шляхом відвідування уроків, проведенням перевірних контрольних робіт, тощо.

 

  • Моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

 

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

  • оновлення методичної бази освітньої діяльності;

 

  • контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

 

  • моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

 

  • створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

 

Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання.

 Початкова освіта здобувається з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»). 

Учні з особливими освітніми потребами здобувають початкову освіту за індивідуальними робочими планами затвердженими наказами МОН України. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора