A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустська гімназія №4 Хустської міської ради Закарпатської області

Звіт з методичної роботи

Дата: 24.01.2022 19:27
Кількість переглядів: 82

 

Звіт

методичної роботи

Хустської

 ЗОШ І-ІІ ступенів

2020-2021н.р.

Управлінню освіти, релігій

та у справах національностей

Хустської міської ради

Звіт

 методичної роботи ЗОШ І-ІІ ступенів

за 2020-2021 н.р.

У 2020-2021н.р. методична робота у Хустській ЗОШ І-ІІ ступенів здійснювалась відповідно до  Законів  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, Державним стандартом освіти та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством у 2020-2021н.р., на досягненнях науки, ППД, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Виконуючи Положення і рекомендації, викладені в нормативних документах, та згідно річного плану роботи школи, наказу №89  від 05.09. 2020 р. по школі «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у Хустській ЗОШ І-ІІ ступенів на   2020-2021 н.р.», враховуючи індивідуальні можливості вчителів, їх методичну підготовку, професійний рівень, методична робота здійснювалась через колективну, групову, індивідуальну форми роботи.

Методична робота спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку. Педагогічний колектив ЗОШ І-ІІ ступенів  працює  над єдиною методичною проблемою : «Забезпечення якісної освіти за рахунок сучасної науково-методичної підтримки педагогічних працівників, сприяння їх професійному розвитку для успішної реалізації Концепції НУШ в умовах змішаного навчання національних меншин». Робота над цією проблемою   підняла на більш високий рівень теоретичну підготовку кожного вчителя, надала чіткості, цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів, активізувала форми методичної роботи.   

  Важлива роль в організації методичної роботи належить шкільному методичному кабінету. В кабінеті зібрані матеріали творчих знахідок  шкільних методичних об'єднань, атестаційні матеріали, зразки уроків, позакласних заходів, методична література, матеріали для роботи над проблемою школи, зібрані кращі розробки уроків учителів – предметників.

 

Роботу шкільного методичного кабінету було організовано за кількома напрямками:

  • накопичення та зберігання власних напрацювань вчителів школи, забезпечення умов для ознайомлення з ними всього педагогічного колективу;
  • створення сприятливих побутових умов для самоосвіти вчителів у межах школи, створення умов для якісного проведення засідань ШМО та методичної ради школи;
  • забезпечення вчителів навчальними програмами, програмами факультативів, інструкціями, рекомендаціями тощо.

Методичний кабінет забезпечував науково-методичне інформування педагогів під час проведення різноманітних загальношкільних методичних заходів. На базі методичного кабінету проходили стажування молодих спеціалістів (Школа молодого вчителя), було організовано роботу шкільної атестаційної комісії та методичної ради школи.

Однією із провідних форм методичної роботи школи є педагогічна рада, яка досліджує і  розв’язує злободенні питання життя навчального закладу, стимулює розвиток творчого потенціалу педколективу, ріст професійної майстерності вчителів, вихователів,   керівників гуртків . При визначенні змісту роботи педагогічної ради ми обираємо насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості навчально-виховного процесу. Протягом 2020-2021 навчального року були проведені  7 засідань педагогічної ради. Протягом навчального року розглянуті такі питання:

  • Затвердження  Річного плану роботи школи на 2020-2021 навчальний рік.                                                  
  • Про  порядок організації освітнього процесу в умовах пандемії COVID-19
  • Структура навчального року та режим роботи школи у 2020-2021 н.р.
  • Організація дистанційного навчання.
  • Затвердження  тижневого педагогічного навантаження педагогічних працівників на 2020-2021 навчальний рік.
  • Про навчальні плани та програми на 2020-2021 н.р.,
  • затвердження керівників м/о, керівника школи
  • молодого вчителя.
  • Про літню практику в 2020-2021н.р.
  • Хід адаптації учнів 1  та 5 класів .
  • Педагогічне спілкування як ефективний засіб впливу на особистість. Проблеми, знахідки, пошуки.     
  • Підсумки І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
  • Аналіз рівня навчальних досягнень учнів за І семестр.
  • Стан викладання предмету «Географія» у 6-9 класах.
  • Аналіз відвідування учнями школи за І семестр.
  • Про підсумки навчально-виховної роботи за І семестр та завдання на ІІ семестр 2020/2021 навчального року.
  • Виконання рішень попередніх засідань педагогічних рад.
  • Секрети педагогічної майстерності в умовах НУШ.
  • Підготовка до ДПА учнів 4,9 класів.
  • Творчі звіти вчителів , які атестуються.
  • Про вибір третього предмета для здачі ДПА в 9 класі та розгляд питання про проведення ДПА з угорської мови та читання у 4 класі.
  • Про порядок організованого закінчення 2020-2021 навчального року та проведення ДПА в  4 та 9 класах.
  • Про погодження членів державних атестаційних комісій для проведення державної підсумкової   атестації  у   школі у    2020-2021    навчальному   році
  • Про погодження завдань для проведення державної підсумкової   атестації  у   школі у    2020-2021    навчальному   році
  • Про стан викладання предмету «Хімія» у 7-9 класах.
  • Про результати ДПА учнів 4 класу. та переведення їх до середньої ланки.
  • Про переведення учнів 1-3, 5-8  класів до наступного класу.
  • Про допуск учнів 9 класу до ДПА .
  • Про набір учнів до 1 класу на 2021-2022 н.р.
  • Про нагородження Похвальними листами «За високі  досягнення   у   навчанні»   учнів 2-4, 5-8 класів.
  • Про підсумки роботи щодо організації харчування учнів у 2020-2021 н.р.
  • Про виконання Робочого навчального плану і навчальних програм  у 2020-2021 навчальному році.
  • Про результати державної підсумкової атестації учнів 9 класів.
  • Про випуск учнів 9 класу у 2020-2021 навчальному році та видачу свідоцтв про базову середню освіту.
  • Про погодження Робочого навчального плану Хустської ЗОШ І-ІІ ступенів  на 2021-2022  навчальний рік.
  • Аналіз роботи педагогічного колективу за 2020-2021н.р.

Все частіше засідання педрад проходять нетрадиційно - у формі дискусії, мозкового штурму, робота творчих груп, презентація тощо.

 З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою  в школі була створена методична рада, до складу якої ввійшли  заступник директора школи з навчально-виховної роботи Кертвелеші-Тегза М.О., керівники шкільних методичних об’єднань, досвідчені вчителі школи.

Протягом 2020-2021 навчального року у школі  були проведені 4 засідання методичної ради. На засіданнях методичної ради розглядались наступні питання:

  • огляд та обговорення нових  навчальних програм з базових дисциплін, підручників, рекомендацій Міністерства освіти й науки України щодо викладання предметів у 2020-2021н,р.;
  • організація роботи школи молодого вчителя;
  • робота з обдарованими дітьми;
  • проведення атестації педагогічних працівників школи;
  • організація та проведення методичних тижнів школи;
  • організація та проведення предметних тижнів школи;
  • вивчення стану викладання предметів;
  • роль методичних об’єднань у розвитку творчості вчителів та учнів, підвищенні якості навчання.

Розглядались поточні питання: результати контрольних робіт, виконання навчальних програм, ведення шкільної документації, оцінювання навчальних досягнень учнів та інше.

  З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, в школі працюють методичні об’єднання. Робота шкільних методичних об'єднань проводиться в індивідуальній і колективній формах. Основні напрями роботи методичних об'єднань були скеровані на освоєння методики викладання додаткових предметів; випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів.Всі вчителі працюють над індивідуальними методичними темами, які обрано залежно від рівня педагогічної майстерності, інтересів учителів.

У ЗОШ І-ІІ ступенів функціонує 2 методоб'єднання :

  • методоб'єднання вчителів- предметників ;
  • методоб'єднання класних керівників.

 

Методоб'єднання вчителів- предметників працює під керівництвом  Борис Мар'яни Йосипівни  – вчительки початкових класів.  Протягом 2020-2021 навчального   року були проведені 4 засідання ШМО  вчителів- предметників на теми:

1.Інструктивно-методична нарада на тему: «Організований початок 2020-2021 навчального року»

2. Інструктивно-методична нарада на тему: «Робота з обдарованими та здібними учнями»

3. Засідання професійного клубу.

4. Огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

5. Творча майстерня «Формування успішного освітнього середовища шляхом впровадження сучасних технологій»

6.  Творчі звіти вчителів, які атестуються.

7. Про організоване закінчення 2020/2021 н.р.

8. Рекомендації щодо проблематики засідань та планування роботи МО на наступний 2021/2022н.р.

Методоб'єднанням класних керівників керує Угляй Наталія Федорівна, вчитель української мови та літератури. Протягом 2019-2020 навчального року були проведені 5 засідань ШМО  класних керівників на теми:

  1. Організаційно-методичні аспекти роботи на новий навчальний рік в умовах пандемії.
  2. Застосування інноваційних технологій і методів в умовах дистанційного навчання.
  3. Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання.
  4. Формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання їх способів розв'язання конфліктів.
  5. Підведення підсумків роботи МО класних керівників за 2020-2021 н.р..

Усі  засідання методичних об’єднань проводились згідно з планом роботи. На засіданнях обговорювались відкриті уроки та виховні заходи, ділилися  своїм досвідом  роботи, виступали з доповідями, вносили пропозиції щодо поліпшення навчального та виховного процесу. Робота методичних обєднань була спрямована  на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення  методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання ( підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів знань, схвалення завдань для державної підсумкової атестації), так і науково- методичні питання. На кожному засіданні не обходилося без огляду новинок педагогічної та методичної літератури, що сприяло підвищенню професійного рівня вчителів.

     Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020 р. «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу 2019-nCoV», на виконання наказу Міністертва освіти і науки України від 16 березня 2020 року №406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню корона вірусу Covid-19» та відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» у Хустській ЗОШ І-ІІ ступенів було запроваджено дистанційне навчання.

            Педагоги школи підтримували зв’язок з учнями через комунікаційні можливості мереж Viber , Facebook ,Google. Для чіткої організації дистанційного навчання, кожен педагог створив  індивідуальні плани роботи під час карантину.

               Використовували  можливості Google-сервісів (Classroom), де розміщували за темами посилання на відео, презентації, практичні роботи. Роботи учні завантажували на тій же платформі, де вчитель оцінював їхні роботи.

      Також вчителі використовували ресурси  YouTube-каналів  або створюють власні, що передбачає ознайомлення з матеріалом підручника за рахунок перегляду відеоуроків. Додатково учні могли  самостійно опрацювати відповідний матеріал у підручнику і виконати за ним  завдання у робочих зошитах. Для перевірки рівня засвоєння нових знань  вчителі пропонували учням пройти тестування на сайті naurok.com або використовували  Quizizz для створення вікторин  чи шукали вікторину, створену іншим викладачем та користувалися нею. Учні проходили вікторину у вигляді гри. Цей метод використовували  для аналізу та перевірки відповідного матеріалу.

        Також  педагоги використовували  можливості Facebook і вели  з дітьми онлайн-трансляції.

Вчителі початкових класів використовували  конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні могли  перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.

     Серед форм і прийомів організації навчання використовували  презентації з поясненням теоретичного і практичного матеріалу, фільми і онлайн-ресурси.

    Якісно організоване дистанційне навчання залежить не лише від того, які методи та засоби використовують вчителі, а й від підтримки та розуміння батьків. Зараз, як ніколи, потрібно було налагодити тісний зв'язок між вчителем, батьками та учнями. Лише за сприяння та контролю з боку батьків, дитина змогла опанувати знання в умовах дистанційного навчання.

Одним із шляхів підвищення методичного рівня вчителів є курсова перепідготовка педагогів. Потягом 2020-2021 н.р. курсову перепідготовку при ЗІППО в м. Ужгород пройшли всі педагоги школи. Відвідуючи курси, вчителі виконали роботи, в яких узагальнили матеріали за індивідуальними методичними темами, поділилися досвідом своєї роботи, також  звітували про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів на засіданні  шкільних методичних  об’єднань.

Після курсової перепідготовки вчителі пройшли атестацію 24 березня 2021 р. а саме: Кертвелеші-Тегза Маргарита Олександрівна присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»; Матей Юрій Юрійович присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»; Драч Діана Йосипівна присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».

      У ході атестації було проведено вивчення досвіду роботи вчителів шляхом відвідування уроків, співбесід, анкетування учнів, батьків, колег. Учителі які атестувалися створили портфоліо вчителя, яке презентували на педраді перед колективом школи.

У хустській ЗОШ І-ІІ ступенів були проведені 2 міські семінари: у жовтні- семінар початкових класів, та у грудні - семінар з математики.

  Протягом 2020-2021 н.р. у школі  були проведені 2 методичні тижні:

  • І семестр з з 30.11.2020 р. по 04.12.2020р  на тему: “ Розвиток  професійної компетентності педагогів в умовах оновлення змісту освіти ”
  • ІІ семестр  з 22.02.2021 р. по 26.02.2021 р. на тему: “ Психолого-педагогічний вернісаж ідей «Від творчого педагога-до творчого учня ”

Під час методичних тижнів були використані індивідуальні та колективні форми роботи: підготовка доповідей,  організація консультацій для молодих учителів, взаємовідвідування уроків, проведення та обговорення відкритих уроків, виготовлення наочності.

У рамках методичних  тижнів у І семестрі  були проведені відкриті уроки з з угорської літератури у 4 класі вч. Борис М.Й., з англійської мови у 4 класі вч. Смерека Н.О., з математики у 2 класі вч. Керттвелеші-Тегза М.О., гурткове заняття гри  «Сокіл» (Джура) з учнями 5-9 класів.

    У ІІ семестрі були проведені відкриті уроки з ЯДС у 1 класі вч. Кривська К.Й., з фіз.вих. у 4 класі вч. Матей Ю.Ю., з математики у 5 класі вч. Колдорош Н.П., виховна година у 3 класі вч. Міллер А.Р.

   Учні школи брали участь у конкурсах організованих Товариством угорських педагогів на Закарпатті для угоромовних шкіл у м. Берегово.

Згідно з річним планом роботи   школи протягом року проведено предметні  тижні.

У І семестрі були проведені: олімпійський тиждень (вчитель фіз. вих. Матей Ю.Ю.), тиждень математики (вч. Форос А.Й.), , тиждень безпеки життєдіяльності (Сабов Е.А., класні керівники), тиждень фізики (вчитель Соколович М.П.) та Всеукраїнський тиждень права (вч. Ілик Н.Ю.)

На протязі ІІ семестру був проведений тиждень екології (вчитель Сабов Е.А., класні керівники) тиждень безпеки дорожнього руху (вчитель Сабов Е.А., класні керівники). Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями.

Протягом року щомісяця проводяться змагання, естафети, спортивні ігри з усіма учнями школи відповідно до вікових категорій.

Учні школи брали участь у міжнародному конкурсі з української мови імені П.Яцика, у міжнародному конкурсі ім. Т.Г.Шевченка; у міжнародному математичному  конкурсі «Кенгуру – 2019», в інформатичному конкурсі «Бобер», у грі «Геліантус», та у конкурсі «Соняшник».

Протягом року працювала «Школа молодого вчителя» (керівник Форос А.Й. – вчитель математики,  вчителі- наставники: Борис М.Й..-вчитель початкових класів, Смерека Н.О.- вчитель англійської мови), завдання якої – надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих спеціалістів. Проведено співбесіди з молодими вчителями  про планування навчального матеріалу, вивчення нормативних документів про освіту, вивчено вимоги до сучасного уроку, управління процесом навчання на уроці. Було організовано взаємовідвідування уроків молодих вчителів та наставників.

У 2020-2021 н.р. обговорювалися такі питання на заняттях з членами школи молодого вчителя:

 

  • Закріплення вчителів за молодими спеціалістами.
  • Обговорення індивідуальних планів молодих спеціалістів.
  • Опитування молодих спеціалістів про виконання індивідуальних планів роботи.
  • Обговорення відкритих уроків і позакласних заходів підготовлених і проведених молодими спеціалістами.

Протягом 2020-2021 н.р. у ЗОШ І-ІІ ступенів вивчався стан викладання наступних предметів:

І семестр –

 

      «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з географії  у 5-9 класах». Протокол №1 засідання  педагогічної ради від 05 січня 2021р.

      

       Наказ № 120 від 15 грудня  2020 року «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва у 1-7 класах».

ІІ семестр –

 

     Наказ № 24 від 06 квітня  2021 року «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з фізичної культури у 1-9 класах».

      «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з хімії  у 7-9 класах». Протокол №5 засідання  педагогічної ради від 28 квітня 2021р.

 

 

 

   Недоліками в роботі є наступне:

 

 

 

Заступник з навчально-виховної роботи                    /Кертвелеші – Тегза М.О./

 

 

 

Директор школи           /Соколович М.П./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора