A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустська гімназія №4 Хустської міської ради Закарпатської області

Звіт виховної роботи ЗОШ І-ІІ ступенів за І семестр 2020-2021 н.р.

Дата: 02.04.2021 08:31
Кількість переглядів: 5804

Звіт виховної роботи

ЗОШ І-ІІ ступенів за І семестр 2020-2021 н.р.

 

 Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.

Основою виховного процесу у закладі є людина як найвища цінність.

Виховна система закладу - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.

 ВИХОВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ СПРЯМОВАНО ЗА ПРИНЦИПАМИ:

 

  • системності;

  • національної спрямованості;

  • гуманізації та демократизації;

  • творчої діяльності;

  • самостійності і самореалізації;

  • врахування інтересів, запитів різних категорій учнів.

 

 ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ РЕАЛІЗУЮТЬСЯ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ :

 

  • освітньої  діяльності;

  • позаурочної та позакласної діяльності;

  • роботи органів учнівського врядування;

  • взаємодії з батьками.

 

Виховна робота у школі протягом 2020-2021 н. р. спрямована на виконання завдань, поставлених  Конвенцію про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства», Законом України «Про освіту», Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указом Президента України від 25 червня 2017 року №344/2017), концепцією програми «Школа доброзичливого ставлення до дитини», Державною соціальною програмою «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2021 року, проєктом «Безпечна школа» (антибулінг), методичними рекомендаціями з деяких питань організації в закладах освіти виховної роботи.  Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

•         військово-патріотичне виховання;

•         громадсько-правове виховання;

•         екологічне виховання;

•         художньо-естетичне виховання;

•         родинно-сімейне виховання;

•         моральне виховання;

•         профорієнтаційне виховання;

•         превентивне виховання

•         формування здорового способу життя;

•         розвиток творчих здібностей.

Та відповідно до основних орієнтирів виховання:

•         ціннісне ставлення до себе;

•         ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

•         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

•         ціннісне ставлення до праці;

•         ціннісне ставлення до природи;

•         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Основні напрями виховання у І семестрі 2020 – 2021 н. р. здійснювалися відповідно до програми «Основні орієнтири  виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243.

Педагогічний колектив працює над проблемним питанням виховної роботи: «Формування ціннісного ставлення особистості до сім’ї, родини, людини у процесі виховної діяльності в умовах національної школи »

 

Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі працює 4 класоводів 1-4 класів, 5 класних керівників 5-9 класів, 2 педагоги -організатори, заступник директора з  НВР.   У школі створені методичні об’єднання класних керівників, планування та реалізація роботи яких здійснювалась у відповідності вікових особливостей учнів та вимог сьогодення. Усі класні керівники сумлінно виконують свої посадові обов’язки:

  • організовують життя колективу - класу відповідно до вікових особливостей, інтересів учнів та вимог суспільства;

  • планують і проводять виховну роботу в класах ;

  • ведуть у встановленому порядку документацію класу, контролюють ведення учнівських щоденників;

  • доводять до відома дирекції школи всі недоліки в забезпеченні навчально - виховного процесу;

  • беруть участь в засіданні методоб’єднань, педагогічних радах школи ;

  • ведуть активну пропаганду здорового способу життя;

  • підтримують постійний контакт з батьками;

  • забезпечують дотримання правил техніки безпеки життєдіяльності під час здійснення  навчального процесу та проводять виховні заходи . 

 

Система виховної роботи школи передбачає:

  • щомісячне та щотижневе планування позаурочної виховної роботи в школі;

  • організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання учнівської молоді;

  • організацію учнівського самоврядування, співпрацю з міським парламентом дітей;

  • розвиток здібностей учнів у гуртковій роботі;

  • залучення обдарованої молоді до участі у  фестивалях, конкурсах, змаганнях різних рівнів;

  • співпрацю з позашкільними закладами, громадськими, культурно – просвітницькими організаціями, правоохоронними органами в проведенні позаурочної виховної роботи в школі;

  • систему сімейного виховання, педагогічного всеобучу батьків та громадськості;

  • контроль за організацією позаурочної виховної роботи та керівництво нею.

Свої здібності учні розвивають у шкільних гуртках. В школі створені і діють гуртки :

1. «Шахи»

2. «Цікаві шашки»

3. «Цікава математика»

4. «Юні знавці англійської мови»

5. ,,Чарівні ручки"

6. «Джура»

7. ,, Маленькі мовознавці "

8. ,, Розумники та розумниці "

 

Плідною є масова та суспільно – корисна робота гуртків. Активну участь у шкільних та міських конкурсах та виставках беруть члени гуртків «Розумники та розумниці», «Чарівні ручки» та «Джура» . Протягом І семестру є корисною робота гуртків  «Шахи», «Цікаві шашки», «Цікава математика», «Юні знавці англійської мови»,члени яких мають змогу активно розвивати свої розумові, мовленнєві здібності та логічне мислення та представляти школу в різних змаганнях міського рівня. Одним з головних завдань гуртків є пропаганда здорового способу життя та розвитку творчих здібностей. 

Інтереси, потреби та творчу ініціативу учні мають змогу розвивати через роботу в учнівському самоврядуванні. Діяльність органів  учнівського самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, більш ефективному входженню учнів у доросле життя.  Органом учнівського самоврядування в нашій школі є парламент. Він  має двоступеневу  структуру – загальношкільну і класну з чітким взаємозв’язком, що знаходить своє відображення у підпорядкуванні. А також у консультативному педагогічному керівництві органів учнівського  самоврядування з боку педагогічного колективу школи.

Парламент має свій статут, структуру, яка складається із з департаментів: навчання і творчості, культури і відпочинку та преси , працює за складеним планом. Членами парламенту є учні 5 – 9 класів, які обираються шляхом голосування на звітньо – виборчій конференції у вересні.

Члени учнівського парламенту здійснюють контроль за виконанням режиму дня учнями школи,  організовують взаємодопомогу у навчанні, здійснюють підготовку до  проведення олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, допомагають з ремонтом у школі, контролюють зовнішній вигляд учнів та слідкують за дисципліною і порядком у школі, ведуть пропаганду по боротьбі з курінням та пропусками уроків, здійснюють благодійну діяльність.

Парламент школи допомагав в організації та проведенні таких загальношкільних заходів як:  свято Першого дзвінка, День учителя, День Збройних сил України, День миру, День Свободи та гідності в організації новорічних та різдвяних свят, тощо. Голова учнівського самоврядування – Івшина Ірина, учениця 8 класу, активно працює над тим, щоб всі департаменти  учнівського самоврядування якісно виконували поставлені завдання. 

       З  метою  поширення правових  знань,  підвищення  рівня  правової  освіти,  профілактичної  та  превентивної  роботи , а також забезпечення  повноцінного  розвитку   дітей  і  молоді,  охорони  та  зміцнення  їхнього  здоров’я,  формування  фізичних  здібностей  особистості у І семестрі 2020-2021 навчального року було  проведено такі заходи:

  • перший урок для початкових — 1-4 класів: 

“Діти об’єднують Україну”;

“Я люблю свою країну”;

Добре тим, хто вміє дружити”;

“Краса людини — її доброта”,

для 5-9 класів:

,,Здоров’я – найцінніший скарб”;

,,Наша сила в єдності”;

,,Культура здоров’я у нових обставинах”;

,, Covid – 19 – новий виклик для всього світу”;

,,Україна – це ми”,

  • заходи до Міжнародного дня письменності (грамотності),,Будь грамотним 

  • бесіди «Хвороби цивілізації» (5-9 кл.), «Секрети довголіття» (1-4 кл.),

  • виставка малюнків та плакатів «Хто спортом займається, той сили набирається»,

  • бесіди з попередження дорожньо – транспортного травматизму:

«Азбука безпеки» (1-4 кл);

«У країні дорожніх знаків» (5-6 кл.);

«Як повідомити про аварію» (7-8 кл.);

«Безпека дорожнього руху – гарантія життя» (9 кл.),

  • виховна година «21 вересня – Міжнародний  день миру»,

 

  • конкурс малюнків на асфальті ,,Блакитне небо та жовте колосся”,

  -  виховна година «День пам’яті жертв Бабиного Яру»,

  -    виховна година «Людям похилого віку – шана й повага»,

 - Години спілкування:

«Школа хорошої поведінки» (1-4 кл.);

«Школа вишуканих манер» (5-8 кл.);

«Вчимося бути елегантними людьми» (9 кл.),

  •  заняття «Ввічливі слова та гарні манери»,

  • виставка картин та фотографій ,,Малює осінь”,

  • години спілкування:

«Козацькому роду нема переводу» (1-4 кл.);

«А ми тую козацьку славу збережемо!» (5-6 кл.);

«Від козаків до кіборгів» (7-8 кл.);

«Сила нескорених» (9 кл.),

  • Проведення першого шкільного етапу Всеукраїнської військово – патріотичної гри ,,Сокіл”(,,Джура”)  ( у межах класів з дотриманням усіх карантинних вимог),

  • Виставка малюнків «Осінній вернісаж»,

  • Інформаційна хвилина «День визволення України від фашистських загарбників»,

  • Виховні заходи «Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і дзвенить»,

  • заходи до Дня української писемності. Конкурс юних декламаторів( у межах класів з дотриманням усіх карантинних вимог),

  • Книжкова виставка  «Від Преподобного Нестора - Літописця Київського до сьогодення»,

  • Виховні години:

 «Я - дитина і маю право» (1-2 кл.)

«Мої права та обов`язки» (3-4 кл.)

«Знати та відповідати» (5-7 кл.)

 «Конституція України- основний закон держави» (8-9 кл.),

 -  Виставка малюнків «Права дитини в малюнках»,

 - Години спілкування:

         «Що таке толерантність?» (1-2 кл.)

«Вчимося толерантності» (3-4 кл.)

«Прагніть бути толерантними» (7-8 кл.)

«Милосердя- протидія насильству» (9 кл.)

  •  заняття з елементами тренінгу «Толерантність – ціннісна й поведінкова складова особистості»,

  • Флешмоб «Засвіти ліхтарик толерантності»,

  • Виставка малюнків «Скажемо «Ні» шкідливим звичкам»,

  • Відеолекторій на тему «Це стосується кожного» (профілактика шкідливих звичок),

  • Участь у акції «16 днів проти насильства»,

  • Єдина класна година до Дня пам’яті жертв Голодомору «У пам’ять про скорботний 33-й»,

  • Книжкова виставка «Запали свічку» (Голодомор 32-33 років на Україні),

  • Година психолога у формі тренінгу «Іще раз про СНІД»,

  • Перегляд та обговорення короткометражного фільму «ВІЛ/СНІд повинен знати кожен»,

  • Години спілкування:

«Захисники Вітчизни – наша гордість» (1-4 кл.)

«Будемо гідні слави героїв» (5-6 кл.)

«Захист Вітчизни – обов’язок кожного» (7-8 кл.)

«Історія створення Збройних сил України» (9 кл.)

  • Брей – ринг «Ми – нащадки козаків»,

  • Конкурс малюнків  «Батьківщину – матір умій захищати»,

  • Перегляд учнівських відеопрезентацій на тему «Рідний край, де ми живем, Україною зовем» до Дня Збройних сил України,

  • Круглий стіл «Яким я бачу майбутнє своєї держави»,

  • Благодійна акція «Уявна зустріч з воїном АТО»,

  • Інформаційна хвилина «14 грудня – День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»,

  • Інформаційна вікторина з елементами бесіди «Ігроманія – сучасна залежність № 1»,

  • Проведення другого шкільного етапу Всеукраїнської військово – патріотичної гри ,,Сокіл”(,,Джура”)( у межах класів з дотриманням усіх карантинних вимог),

  • Виховні години «Ти на канікулах марно часу не гай, про правила безпеки завжди пам’ятай» (опрацювання пам’ятки на канікули),

  • Виховні години ,,Бережи звичаї своєї родини”,

  • Лекції та тренінги ,,Булінг – це зло”.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора